bijbel

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Bijbel
Op zoek naar Bijbel? - Zoek Bijbel in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Bijbel, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Bijbel > Forum > Bijbel > Evolutie, theorie of geloof
  Theo Bert  1. Geplaatst op 10 september 2017 om 14:14 uur   quotenieuw berichtemailedit 

De evolutietheorie is in Zweden voor de leerlingen een leer geworden die op school verplicht onderwezen moet worden. Evolutie als theorie botst met de letterlijke opvatting van het scheppingsverhaal. Evolutie als een automatisme? Een door de tijd gecontroleerde selectie is een geloof waar achter vele vraagtekens horen te staan, naar mijn inzicht. Alles slijt immers aan de tijd en komt tot verval. De tijd brengt degeneratie en destructie en de dood. Waardoor zou alles wat bestaat en leeft vandaan kunnen komen?
Progressief creationisme spreekt over een Schepper als sturende kracht in de ontwikkeling van het leven en het universum. (wikipedia). Maar wat dan met de scheppingsverhalen van Genesis 1:1 en 2:4. Wie deze ziet als een historisch verslag en naar letter opvat, mag bedenken. dat er staat dat alles zeer goed was.
Over symbooltaal http://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=470
Waarom staat er niet perfect? Daar in die schitterende hof van Eden, het Paradijs was de slang die het symbool is van onderkruipsel. Het was de slang die de mens inspireerde tot hoogmoed om als God te willen zijn. De zondeval bracht de dood voort.
Vele eeuwen later zegt Jezus:14De ​Mensenzoon​ moet hoog verheven worden, zoals ​Mozes​ in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, 15opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. (Johannes3).
De natuur laat zien dat alle leven de cyclus kent van opgaan, blinken en verzinken. Alle leven is onderworpen aan de dood. De Joodse traditie spreekt ervan dat alles wat leeft is een ziel (nefesh). Al wat leeft is bezield door leven.
Dan denk ik daaraan Jezus dat zegt: Ik ben de WEG , de WAARHEID , en het LEVEN. Jezus is de aanzet tot alle leven. In het scheppingsverhaal van Johannes lezen we: het Woord was bij God en het Woord was God. 2Het was in het begin bij God. 3Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. "
Ik geloof dat voor ons mensen de grootste gave van God is dat Hij zich in menselijke verstaanbare maat heeft getoond heeft in Jezus. De Emmanuel. God met ons, welke als het Lam van God, dat de zonden der wereld wegdraagt. Vandaar mogen gelovigen zich weten dat zij opweg zijn naar de koninginkrijk van God, waar Jezus Koning is, die alle traan is wegwist.

Om iets van die geestelijke werkelijkheid, die dimensie, te verstaan, zijn er hulpmiddelen. Zo is er een afbeelding gemaakt naar aanleiding van een visioen van Hildegard von Bingen, over de Meester van het universum. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hildegard_von_Bingen_Liber_Divinorum_Operum.j
pg

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X