bijbel

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Bijbel
Op zoek naar Bijbel? - Zoek Bijbel in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Bijbel, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Bijbel > Forum > Overige > liefde voor een ongelovige
  Brouwer  1. Geplaatst op 13 juni 2006 om 23:39 uur   quotenieuw berichtemailedit 

ik ben zelf een ongelovig iemand althans ik weet dat er iets is maar wat weet ik niet.

nu ben ik verliefd geworden op een dame die veel om het geloof geeft en alles voor het geloof over heeft.

is het uberhaubt mogelijk dat zij een relatie met mij heeft en toch haar geloof goed kan vol houden.

Ik wil namelijk niet tussen haar en haar geloof in staan.

ik hoop dat jullie ook begrip voor mij hebben want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

jullie mogen mij gewoon mailen mijn mail is brouwer112@hotmail.com

ps. dit is puur door mijn gevoel geschreven

Moslim  2. Geplaatst op 11 juli 2006 om 19:00 uur   quotenieuw berichtemailedit 

beste Brouwer,

Ik begrijp dat je hartsikke ongelovig bent en dat je verliefde bent op een gelovige vrouw. Wat voor geloof heeft zij ? Moslima?
Een moslima mag geen relatie aangaan met een niet moslim, dat weet zij zelf ook. Iemand die dat wel doet is niet echt een moslima. Islam een ongeloof gaan nooit samen. In principe wanneer iemand een moslim wordt heet hij dan recht om te trouwen met een moslima. Anders is het niet toegestaan. Das een van de bijzonderheden van de Islam. De man vormt het hoofd en dus de vrouw kan de mist ingaan. Over deze onderwerp valt veel te zeggen, maar ik houd het even erbij. Mocht deze vrouw een moslima is, en met een ongelovige een relatie aangaat, dan is zij van de islam af gevallen. De islam maakt het verschil.

vriendelijke groet,

Moslim

QUOTE:
Op 13 juni 2006 om 23:39 schreef Brouwer het volgende:
ik ben zelf een ongelovig iemand althans ik weet dat er iets is maar wat weet ik niet.

nu ben ik verliefd geworden op een dame die veel om het geloof geeft en alles voor het geloof over heeft.

is het uberhaubt mogelijk dat zij een relatie met mij heeft en toch haar geloof goed kan vol houden.

Ik wil namelijk niet tussen haar en haar geloof in staan.

ik hoop dat jullie ook begrip voor mij hebben want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

jullie mogen mij gewoon mailen mijn mail is brouwer112@hotmail.com

ps. dit is puur door mijn gevoel geschreven

Moslima  3. Geplaatst op 10 mei 2012 om 11:05 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Salam,

ik zit met een egt groot probleem ik heb een relatie met ene ongelovigen en ik weet dat het niet mag maar stel dat ik hem laat bekeren mag dat dan wel?

Chris T  4. Geplaatst op 13 mei 2012 om 21:38 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 10 mei 2012 om 11:05 schreef Moslima het volgende:
Salam,

ik zit met een egt groot probleem ik heb een relatie met ene ongelovigen en ik weet dat het niet mag maar stel dat ik hem laat bekeren mag dat dan wel?

Deuteronomium 22
28 Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft.

Deuteronomium 22
22 Als een man wordt betrapt met een getrouwde vrouw moeten beiden ter dood gebracht worden, zowel de man als de vrouw met wie hij geslapen heeft. Zo moet u het kwaad dat zich bij de IsraŽlieten aandient in de kiem smoren.
23 Als iemand in de stad een meisje ontmoet dat al uitgehuwelijkt is, en gemeenschap met haar heeft, 24 dan moet u hen allebei mee de stad uit nemen en hen stenigen tot de dood erop volgt. Want het meisje heeft nagelaten om hulp te roepen, en de man heeft zich vergrepen aan de bruid van een ander. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren. 25 Maar als het meisje in het open veld wordt belaagd en de man heeft dan gemeenschap met haar, dan verdient alleen de man de doodstraf 26 en gaat het meisje vrijuit, want zij heeft niets gedaan waarvoor ze ter dood gebracht zou moeten worden. Het geval is vergelijkbaar met moord met voorbedachten rade: 27 de man heeft het uitgehuwelijkte meisje belaagd in het open veld, waar niemand haar kon redden als ze om hulp zou roepen.
28 Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft.

Genesis 17,14
Een onbesnedene, een mannelijk persoon van wie de voorhuid niet verwijderd is, moet uit de gemeenschap gestoten worden, omdat hij het verbond verbroken heeft.í

Tobit 4,12

Onthoud je van een onrein huwelijk, trouw alleen met een vrouw uit de stam van je vader en voorouders. Kies beslist geen andere vrouw, want wij stammen van profeten af. Denk aan Noach, Abraham, Isaak en Jakob, onze allereerste voorouders; ze trouwden alle vier met een vrouw uit hun eigen familie, ze werden gezegend met kinderen, en hun nageslacht zal het land bezitten.

Sirach 7,25
Huwelijk een dochter uit, dan heb je een grote taak volbracht; schenk haar aan een verstandig man

1 Samuel 18,19
Toen de dag was aangebroken dat Merab, de dochter van Saul, met David in het huwelijk zou treden, werd ze uitgehuwelijkt aan AdriŽl uit Mechola.

Deuteronomium 21,14
Als u haar op een gegeven moment niet meer wilt, moet u haar laten gaan waarheen ze wil. U mag haar niet verkopen en haar evenmin als een slavin behandelen, want u hebt haar al haar eer ontnomen.

Exodus 21,10
Neemt hij naast haar een andere vrouw, dan mag hij de slavin niet minder voedsel of kleding geven en niet minder vaak gemeenschap met haar hebben;

Exodus 31,14
Neem de sabbat in acht, want het is voor jullie een heilige dag. Wie hem schendt, moet ter dood gebracht worden; ieder die dan werkt, moet uit de gemeenschap gestoten worden.

Leviticus 7,27
Wie bloed eet, zal uit de gemeenschap worden gestoten.Ēí

Leviticus 17,10
Wanneer een IsraŽliet of een vreemdeling die bij jullie woont bloed eet, zal ik mij tegen hem keren en hem uit de gemeenschap stoten.

Leviticus 24,14
ĎBreng degene die gevloekt heeft buiten het kamp. Allen die het gehoord hebben, moeten hun hand op zijn hoofd leggen en hij moet door de voltallige gemeenschap gestenigd worden.

Leviticus 24,16

Wie de naam van de HEER lastert moet ter dood gebracht worden, die moet door de voltallige gemeenschap worden gestenigd. Of het nu een vreemdeling is of een geboren IsraŽliet, wie mijn naam lastert moet ter dood gebracht worden.

Groet,
Chris T

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X