bijbel

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Bijbel
Op zoek naar Bijbel? - Zoek Bijbel in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Bijbel, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Bijbel > Forum > Overige > Sara & Abraham.
  Ceneri  1. Geplaatst op 02 december 2004 om 11:58 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Ik vraag me af waarom je Abraham of Sara bent als je vijftig word en waar dat vandaan komt?

Anja  2. Geplaatst op 05 februari 2005 om 15:22 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Heej,

Dat komt oorspronkelijk wel uit de Bijbel.
In het evangelie van Johannes, hoofdstuk 8 (zie http://bible.gospelcom.net/passage/?book_id=50&chapter=8&version=30), vertelt Jezus aan de Joden om hem heen wie Hij is. De Joden denken dat Hij gewoon een mens is zoals alle anderen, of misschien een profeet. Maar Jezus maakt duidelijk dat Hij meer is dan dat. Dat Hij God is, en er al was ten tijde van Abraham (die voor de Joden een heel belangrijke voorvader is). Hij zegt dan (vers 56-58):

'Abraham, uw vader, verheugde zich op mijn komst, en toen hij die meemaakte was hij blij.’ De Joden zeiden: ‘U bent nog geen vijftig en u zou Abraham gezien hebben?’ ‘Waarachtig, ik verzeker u,’ antwoordde Jezus, ‘van voordat Abraham er was, ben ik er.’

Daarna proberen de Joden Hem te stenigen, wat niet lukt.

Mensen hebben uit deze tekst afgeleid dat je blijkbaar Abraham te zien krijgt als je 50 bent. En voor vrouwen gaat het dan om Sara, de vrouw van Abraham.

Dat je Abraham ziet als je 50 bent is niet wat de Joden bedoelden. Wat ze bedoelden was "Abraham leefde honderden jaren geleden, dus wie Abraham gezien heeft, moet minstens een paar honderd jaar oud zijn. Maar u bent nog niet eens vijftig! Dus u kunt Abraham onmogelijk gezien hebben."

Danny  3. Geplaatst op 05 februari 2005 om 15:57 uur   quotenieuw berichtemailedit 

zin en onzin onzin dus het is gewoon een uitdrukking
net zo iets van waar haalt abraham zijn mostert van daan

Theo Bert  4. Geplaatst op 04 mei 2005 om 23:43 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 05 februari 2005 om 15:57 schreef Ceneri het volgende:
Ik vraag me af waarom je Abraham of Sara bent als je vijftig word en waar dat vandaan komt?

Het spreekwoorden boek zegt dat het ontleend is aan Johannes 8:56 Abraham, uw vader, verheugde zich op mijn komst, en toen hij die meemaakte was hij blij.’ 57 De Joden zeiden: ‘U bent nog geen vijftig en u zou Abraham gezien hebben?’ 58 ‘Waarachtig, ik verzeker u,’ antwoordde Jezus, ‘van voordat Abraham er was, ben ik er.’

mvg.
Theo Bert

Daisy  5. Geplaatst op 21 augustus 2007 om 16:33 uur   quotenieuw berichtemailedit 

hallo,
mijn vader wordt 50 en wij zijn op zoek naar dingen om hem lekker voor gek te zetten!!!
EN we zoeken nog een leuk kado...
we gaan een boek maken waarbij iedereen een a4tje maakt met een gekke foto en of palatje en een tekst erbij over hem. hebben jullie nog ideeen???
alles is welkom!!!
GROETJES DAISY

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X