bijbel

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Bijbel
Op zoek naar Bijbel? - Zoek Bijbel in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Bijbel, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Bijbel > Forum > Christendom > Dichterbij gekomen
  Theo Bert  1. Geplaatst op 25 oktober 2016 om 22:24 uur   quotenieuw berichtemailedit 

11 Bedenk daarom dat u Ė u die eigenlijk door uw afkomst heidenen bent en onbesnedenen genoemd wordt door hen die door mensenhanden besneden zijn Ė 12 bedenk dat u destijds niet verbonden was met Christus, geen deel had aan het burgerschap van IsraŽl en niet betrokken was bij de verbondssluitingen en de beloften die daarbij hoorden. U leefde in een wereld zonder hoop en zonder God. 13 Maar nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed. Efeze 2:

De christenen hebben nu deel aan de beloften aan IsraŽl.

Door zijn bloed. betekent dat het kruislijden ons bevrijding brengt.
Dat "dichtbij komen" betekent dichtbij komen bij de Bron van het heil, van vrede, van genezing.

Hierbij de Naardense vertaling waarbij je het duidelijk zal worden hoop ik.
2:12
dat ge toentertijd
zonder Christus zijt geweest,
verstoken van het burgerschap van IsraŽl
en vreemd aan de verbondsbeloften,
zonder hoop en zonder God in de wereld.

2:13 Maar nu zijt gij die ťťns ver weg zijt geweest
door Christus Jezus 'nabij' geworden (Jes. 57,19),
door het bloed van de Christus.

Paulus refereert hier aan de tekst van Jesaja:57:19 Ik schep de vrucht der lippen;
vrede, vrede!,
voor wie ver weg is en wie nabij is,
heeft gezegd de Ene: ik zal hem genezen.
In wezen verwijst de tekst naar Jezus. Yeshua betekent immers van God is het heil, God helpt,, God redt.

Shalom,
Theo Bert
www.gelooft.nl

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X