bijbel

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Bijbel
Op zoek naar Bijbel? - Zoek Bijbel in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Bijbel, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Bijbel > Forum > Christendom > De waarheid over Jezus
  Theo Bert  1. Geplaatst op 29 september 2012 om 03:24 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Jezus dwong zijn gehoor om na te denken over wie Hij was. Hij vroeg de Farizeeën: “Wat denken jullie over de Messias? Van wie is Hij de zoon?” Zij antwoordden: “Hij is de zoon van David.”

door James R. Spencer, vertaling Marlene Bos
citaat: manna-vandaag.nl

Jezus zei: “Hoe kan David Hem dan, geïnspireerd door de Geest, Heer noemen?” (Matth. 22:43 NBV). Toen zei Jezus. “Als David Hem dus Heer noemt, hoe kan Hij dan zijn zoon zijn?”

Er is maar één antwoord op deze vraag: Jezus is voor David en Hij staat boven hem. Hij vertelde dezelfde groep vragenstellers dat Hij ouder was dan aartsvader Abraham: ” Van voor dat Abraham er was, ben Ik er.” (Joh. 8:58 NBV)

Jezus is volledig God en volledig mens.
God openbaart zich in toenemende mate in de Bijbel. In het Oude Testament leren we dat er maar één God is. Als dat licht helder is, dan introduceert het Nieuwe Testament Jezus, die zegt: “Als je Mij gezien hebt, heb je de Vader gezien.”(Joh. 14:9)

Al tweeduizend jaar gelooft de kerk dat Christus volledig mens en volledig God is. In die afgelopen tweeduizend jaar zijn er groeperingen opgestaan binnen de kerk die dit basis-christologisch fundament hebben verworpen – groepen, die de kerk gewoonlijk sekten noemt.

Er zijn twee fundamentele vergissingen over de aard van Christus: het ontkennen van de volledige godheid van Christus, of zijn volledig mens zijn. Diegenen, die zijn volledig God zijn ontkennen, maken van hem louter een mens, die op de een of andere manier geadopteerd is door God. Diegenen, die zijn volledig mens zijn ontkennen maken van Christus louter een verschijning van God, waarmee ze Hem anders maken dan volledig mens. Hoewel deze problemen soms alleen theologisch mediteren lijken (“Wat maakt het uit, als je maar van Jezus houdt?”), in werkelijkheid brengen deze foute denkbeelden altijd slechte vruchten voort.

Jezus is echt een mens

Laten we het onderwijs eens nagaan dat beweert dat Jezus eenvoudig een verschijning van God is en niet echt een mens. God steekt zijn hoofd uit de hemel en beweert zich met ons te identificeren. Als dat waar zou zijn, dan zou de dood van Jezus, de dood, die onze redding zou betekenen, niet echt een dood zijn. Het zou een geestelijk spel zijn, een act, een bedrog.

Nee, de Bijbel zegt dat Jezus vlees geworden is en op dat vlees zijn de zonden van de mensheid geworpen. Als dat niet waar is, dan heeft Jezus niet de prijs van de zonde betaald, is niet gestorven en niet opgestaan. Als Jezus niet werkelijk mens was, dan zouden we schuldig blijven voor God.

Dit verkeerde denken vind je bij de Christian Science en bij al de zogenaamde ‘theologische wetenschap’ denominaties. Deze groepen spreken van de ‘Christus Geest’ of de ‘Christus Natuur’. In hun denken is God een concept – goddelijke Liefde. Het is onze taak, zeggen ze, om in harmonie te komen met deze fictieve Christusnatuur; en, als we dat doen, dan zullen we zien dat de materiële wereld, met zijn lichamelijke ziekten en menselijke passie niet reëler is dan Jezus. Het zijn illusies. Deze manier van denken maakt niet alleen Jezus tot een etherische, vage geest, maar het maakt van de mensheid hetzelfde. Als het vlees niet wederopgestaan was in Jezus, dan zijn we nog steeds in zonde en zullen in zonde sterven.

Jezus is volledig God

De meest voorkomende fout over Jezus maakt Hem mens, maar niet volledig God. Hij is misschien ‘bijna’ God, of ‘de Redder’, maar Hij is niet de enige levende God en de Schepper van het universum. Sommigen zien Jezus als een groot man, die de aandacht trekt van God en die op de een of andere manier geobsedeerd is van God. In werkelijkheid is dat de beschrijving van een Geestvervulde Christen.

Maar Jezus is niet alleen een mens die in nauwe verbinding staat met God; Hij is God. De Bijbel zegt dat Jezus alle eigenschappen van God laat zien die in het Oude Testament geopenbaard zijn: alwetendheid, almachtig zijn en alomtegenwoordig. Hij is de Schepper van alle dingen. Hij wordt aanbeden door de discipelen en zelfs door Thomas God genoemd. Hij laat zien dat Hij de Heer is en de Gever van leven, omdat Hij Zijn leven aflegt en het weer opneemt en daarmee in ons de hoop op opstanding doet opleven.

Diegenen, die weigeren Jezus Heer van alles te maken, zien Hem ook niet als God. Want Hij is òf de God van het Oude Testament die in het vlees gekomen is en zich aan ons bekend maakt in het Nieuwe Testament, òf Hij is iemand die doet alsof. Hij kan niet een andere God zijn, want er is geen andere God. De Bijbel elimineert de mogelijkheid dat Jezus - op de een of andere manier - een andere god is. De Bijbel geeft Gods definitieve woorden hierover: “Voor Mij is er geen God geformeerd en na Mij zal er geen zijn….. Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen God ……. Is er een God buiten Mij? Er is geen andere Rots, Ik ken er geen” (Jesaja 43:10; 44:6,8).

De Bijbel zegt over Jezus: “Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden dat geworden is” (Joh. 1:3).
Maar die groeperingen die weigeren Hem te erkennen als de Schepper geven Hem een lagere status. Jehova Getuigen zien Hem niet als de Schepper van alle dingen, maar als de eerste die God geschapen heeft. De Mormonen maken van Jezus de zoon van een god, genaamd Elohim, een god die een vader heeft en een grootvader (hoewel wij hun namen niet weten).

Woorden moeten een betekenis hebben of zijn betekenen niets

Als wij zeggen dat we “in Jezus geloven”, moeten we identificeren waar de term Jezus voor staat. Als ik geloof in een Jezus die geen God is, kan ik net zo goed geloven in welke andere goede man ook. Als ik geloof in Jezus die niet volledig mens is, ben ik niet beter af dan de aanhangers van de New Age en occultisten die communiceren met de Christusgeest, maar weigeren te geloven in de Jezus uit de Bijbel.

Theo Bert  2. Geplaatst op 11 november 2016 om 03:16 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Rabbi Yitzhak Kaduri Reveals Yeshua is Messiah! Een van de grootste rabbijnen uit de laatste tijd werd 108 jaar. Op zijn begrafenis waren 200.000 volgelingen. Hij liet een boodschap achter op papier in 2006. Yeshua / Jezus is de Messias. https://www.youtube.com/watch?v=H-LG_BTVuHc Het evangelie van Jezus Christus is voor alle mensen. Door wat het christendom in haar geschiedenis de orthodoxe joden heeft aangedaan, is de afwijzing door joden te begrijpen. Maar ontslaat dat de volgelingen van Jezus om van het evangelie van Jezus Messias te getuigen?

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X