bijbel

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Bijbel
Op zoek naar Bijbel? - Zoek Bijbel in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Bijbel, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Bijbel > Forum > Bijbel > Gij zult u geen gesneden beeld maken
  Aad  31. Geplaatst op 21 april 2006 om 22:21 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Neem jezus aan je leven, en je zal eeuwig leven hebben

Dave  32. Geplaatst op 21 april 2006 om 22:51 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 21 april 2006 om 22:21 schreef Aad het volgende:
Neem jezus aan je leven, en je zal eeuwig leven hebben

Deut 5,29
Hadden ze altijd maar zo’n verlangen om mij te vereren en mijn geboden na te leven; voor eeuwig zou het hun en hun kinderen goed gaan.’

Deut 5:8
8 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 9 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden NAAST mij.

Luc 16,17
Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt.

Mat 19:17
Hij antwoordde: ‘Waarom vraag je me naar het goede? Er is er maar één die goed is. Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’

Mat 7:21-23
21 Niet ieder die Heer! Heer! tegen Mij zegt, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar alleen hij die de wil doet van mijn Vader in de hemel. 22 Velen zullen Mij op die dag zeggen: “Heer! Heer! Hebben we niet in uw naam geprofeteerd, hebben we niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben we niet in uw naam veel machtige daden gedaan?” (WAT CLAIMEN CHRISTENEN WAT ZE DOEN)
23 Maar dan zal Ik hun openlijk zeggen: “Nooit heb Ik u gekend. Verdwijn uit mijn ogen, OVERTREDERS VAN GODS WET!”

Jij zegt: Jezus is God, en aanbid hem, plaats hem naast God

Ik zeg: Mat 4:10
Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”

Dave Abdellah,
Ik getuig God=1 en Mohammed, vzmh, zijn LAATSTE profeet.

Aad  33. Geplaatst op 21 april 2006 om 23:21 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Het grote verschil tussen de islam en het christelijke geloof.......
Moslims moeten volgens de islam de hemel verdienen....
christenen krijgem deze uit genade..
Niemand komt tot de vader dan door mij.johannes 14 , nieuwe testament
Je kunt dit erkennenen geloven, of je kunt het negeren en wegduwen
Aan abraham werd een groot volk belooft, en de messias......

Aero13  34. Geplaatst op 22 april 2006 om 15:12 uur   quotenieuw berichtemailedit 

“Zijt Gij het, die komen zou, of hebben wij een ander te verwachten?” (Mat.11:3)

De twijfel die Johannes de Doper overbrengt is heel goed te begrijpen. De boeken van Lorber geven duidelijkheid (ik maak even reclame voor Lorber).
Jezus heeft herhaaldelijk gezegd: “Mijn rijk is niet van deze wereld”.
Maar Johannes de Doper ondanks zijn grote wijsheid evenals het joodse volk was ervan overtuigd dat de Messias een nieuw rijk zou vestigen en dat de macht van de Romeinen en de groten der wereld zou worden overwonnen. Toen hij echter in de gevangenis belandde, raakte hij er echter van overtuigd dat met Jezus’ komst de macht van de groten der wereld niet was opgehouden, maar eerder groter was geworden. Daarom begon Johannes te twijfelen aan de echtheid van Jezus. Welk mens zou in die situatie niet twijfelen? Daarom liet hij zijn leerlingen aan Jezus vragen: “zijt Gij het, die komen zou, of hebben wij een ander te verwachten?” (Mat.11:3).

De vergissing die Johannes maakte was, dat hij Jezus niet volgde, maar in de woestijn achterbleef. De maan doet ’s nachts dienst, maar als de zon er eenmaal is, dan kan de aarde het schijnsel van de maan heel goed missen. Door overdag te schijnen begaat de maan echter nog geen zonde. Johannes had zelf gezegd: “De aankondiger heeft niets anders te doen dan de komst van de Heer aan te kondigen; als de Heer er is, dan is de taak van de aankondiger afgelopen”. Maar Johannes bleef in de woestijn en gedroeg zich daar steeds als een strenge boeteling. Als hij het wilde, kon hij vrij zijn.
“Wie niet zelf komt, zal niets krijgen – behalve de genade van het licht, opdat hij daardoor hier of in het hiernamaals de weg naar Jezus vindt en onderweg inziet, dat Jezus de weg naar het leven en het leven zelf is” (Groot Joh. Ev. 1 145:4-5).

Vriendelijke groeten,
Fred

Aad  35. Geplaatst op 22 april 2006 om 15:56 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Moslims moeten volgens de islam de hemel verdienen, christenen komen er door genade

Dave  36. Geplaatst op 22 april 2006 om 22:48 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Salam

Hoi Fred.

Mooi klinkt het Fred, maar is het ook waar?
Als jij nu een stem uit de hemel hoor en niet alleen jij, ook nog vele omstanders, en dan ook nog een duif op een perzoon zien neer komen.
Kan jij dan nog twijfelen? Had Johannes zo'n klein geloof? Johannes,vzmh, was een profeet van God en Jezus,vzmh getuigd van hem.
Er zijn mensen met kleinere ervaringen en twijfelen nooit meer!!!!
En als het klonk "dit is mijn zoon, in hem ik mijn welbehagen" Wie moest Johannes dan verwachten? De tweeling van God, of de oom van God, of een ander profeet?

Jezus,vzmh, zei:
Mat 11:11
Ik verzeker jullie: er is onder allen die uit een vrouw geboren zijn nooit iemand opgetreden die groter was dan Johannes de Doper; maar in het koninkrijk van de hemel is de kleinste nog groter dan hij.

Denk jij dat als je een vliegtuig ziet neer storten dat je dan ooit nog twijfelt "was het wel een vliegtuig, mischien was het wel een mug?"

Dave Abdellah,
Ik getuig God=1 en Mohammed,vzmh, zijn LAATSTE profeet

EDIT:
Dit bericht is gewijzigd door: Dave op 22 april 2006 om 22:50:49

Aad  37. Geplaatst op 24 april 2006 om 09:58 uur   quotenieuw berichtemailedit 

De heilige geest daalde neer als een duif, je begrijpt het niet , dat moet je niet lettelijk nemen

Dave  38. Geplaatst op 25 april 2006 om 12:45 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 24 april 2006 om 09:58 schreef Aad het volgende:
De heilige geest daalde neer als een duif, je begrijpt het niet , dat moet je niet lettelijk nemen

Salam,

Hoi Aad,

Ok, dus jij bepaal omdat priesters, bischoppen, en pastors en dominee's, jouw dat hebben geleerd dat wat letterlijk is en wat niet!
Maar zoon van God is toch ook niet letterlijk, en Vader toch ook niet, of wel soms?

Sorry, maar jij zegt toch "ik ben een kind van God, want ik geloof in Zijn zoon en die heeft mij gered",
Ben jij dan letterlijk Gods kind of figuurlijk? Als jij het letterlijk verklaart mag ik jouw dan vragen hoe dat is geschied?

Dave Abdellah,
Ik getuig God=1 en Mohammed,vzmh, zijn laatste profeet.

Aad  39. Geplaatst op 26 april 2006 om 16:08 uur   quotenieuw berichtemailedit 

alle mensen zijn kinderen van god

Turk  40. Geplaatst op 27 april 2006 om 01:03 uur   quotenieuw berichtemailedit 

en jij ben bang van islam, want je weet dat je geen kans maakt bij de enige echte geloof.

Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X