bijbel

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Bijbel
Op zoek naar Bijbel? - Zoek Bijbel in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Bijbel, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Bijbel > Forum > Bijbel > Gij zult u geen gesneden beeld maken
  Aad  21. Geplaatst op 18 april 2006 om 08:50 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Dat is het probleem, van de religie,s die willen overal bewijzen van zien.
Er is maar een bewijs dat jezus leeft, en mohamed dood is.........
Hij de enige is om tot god te komen en andersom....

Aad  22. Geplaatst op 18 april 2006 om 08:52 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Er is geen bewijs voor nodig, god heeft zich doormiddel van zijn zoon geopenbaard op aarde, jezus werd gedoopt door Johannes en de heilge geest kwam over hem......

Aad  23. Geplaatst op 18 april 2006 om 08:53 uur   quotenieuw berichtemailedit 

De satan is verslagen, want hij, jezus stond na drie dagen op uit de dood, nu is er eeuwig leven voor iedereen

Dave  24. Geplaatst op 18 april 2006 om 16:36 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Salam,

Beste Aad,

Er klopt echt iets niet in het evangelie Aad? Helaas moet ik ook het doopverhaal van Jezus ter discussie stellen waar jij het over heb.

Johannes die Jezus had gedoopt en die de stem uit de hemel zou moeten hebben gehoord en een duif op hem zien neerdalen welke de heilige geest zou zijn geweest, zou dan later toch nog steeds moeten weten wie jezus was en wie de beloofde profeet zou zijn.
Dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat Johannes doof en blind zou zijn geweest, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk omdat hij ook communiceert in dat verhaal. En als hij blind zou zijn geweest hoe kan het dan dat hij velen op zijn doop af zag komen? Dus blind was hij dus ook niet toch?
Waarom stuurt hij dan toch zijn leerlingen om te vragen of Jezus de beloofde Messias is terwijl het getuigenis uit de hemel zo duidelijk moet zijn geweest voor hem en zijn omstanders? Kan jij zo'n ervaring vergeten Aad, kan jij dan nog twijfelen?
Of zou het toch zo allemaal niet geschied zijn en zijn er toevoegingen aangebracht in het evangelie?

Mat 3:13 Toen kwam Jezus vanuit Galilea naar de Jordaan om door Johannes gedoopt te worden. 14 Maar Johannes probeerde hem tegen te houden met de woorden: ‘Ik zou door u gedoopt moeten worden, en dan komt u naar mij?’ 15 Jezus antwoordde: ‘Laat het nu maar gebeuren, want het is goed dat we op deze manier Gods gerechtigheid vervullen.’ Toen stemde Johannes ermee in. 16 Zodra Jezus gedoopt was en uit het water omhoogkwam, opende de hemel zich voor hem en zag hij hoe de Geest van God als een duif op hem neerdaalde. 17 En uit de hemel klonk een stem: ‘Dit is mijn geliefde Zoon, in hem vind ik vreugde.’

Mat 11:2 Toen Johannes in de gevangenis over het optreden van de messias hoorde, stuurde hij enkele van zijn leerlingen naar hem toe 3 met de vraag: ‘Bent u degene die komen zou of moeten we een ander verwachten?’

Die stem uit de hemel en die duif had hem en de omstanders hiervan toch reeds op de hoogte gebracht waarom moet Johannes dan vragen om een bevestiging?

En jij roept de heletijd dat er maar 1 bewijs is, en dat is dat Jezus leeft, waar is dat bewijs dan? Toon het mij!!
Inderdaad ik weet dat Jezus op is genomen in de hemel, daar twijfel ik niet aan daar het staat in de Quran, maar hij is nooit dood geweest en opgestaan.
Jij zegt dat hij drie dagen dood is geweest? Maar dan klopt je verhaal niet meer. Jezus is vrijdag avond gekruizigd em zondags op gestaan, dat zijn maar twee dagen Aad.
Dus dat klopt al niet eens.

Toonmij dan het bewijs dat hij zelf de dood heeft overwonnen en dood is geweest en op is gestaan uit de dood. Ik zie het niet, of moet ik het gewoon geloven zonder bewijzen!!
Maar goed dat jij geen rechter bent en niet werkt in de rechtbank, met zo'n houding zou je het zelfs niet lang volhouden in onze rechtstaat. Velen zullen onschuldig gevangen zitten en vele zullen schuldig vrij rondlopen.
Zou de Opper Rechter, De Schepper zo de mensen oordelen Aad, of oordeelt Hij rechtvaardig op de daden die de mens begaat?
Daarom Vrees de dag van het oordeel en gedenk die dag die komen gaat voor iedereen, gedenk die dag in de ochtend en de avond en bewijs eer aan je Schepper alleen.

Dave Abdellah
Ik Getuig God=1 en Mohammed,vzmh, zijn LAATSTE profeet.

EDIT:
Dit bericht is gewijzigd door: Dave op 18 april 2006 om 20:24:08

Aad  25. Geplaatst op 18 april 2006 om 21:04 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Er is genoeg bewijs hij leeft jezus de waarheid, hij die de dood overwonnen heeft, kun je niet zeggen van mohamed...............
De heilige geest kwam over jezus toen hij gedoopt werd, zoals je al weet god, jezus en de heilige geest zijn een.........
Ook jij kan om de heilige geest en vergeving vragen van je zonden

Dave  26. Geplaatst op 19 april 2006 om 21:44 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 18 april 2006 om 21:04 schreef Aad het volgende:
Er is genoeg bewijs hij leeft jezus de waarheid, hij die de dood overwonnen heeft, kun je niet zeggen van mohamed...............
De heilige geest kwam over jezus toen hij gedoopt werd, zoals je al weet god, jezus en de heilige geest zijn een.........
Ook jij kan om de heilige geest en vergeving vragen van je zonden

Salam,

Hoi Aad,

Nee dat kan ik niet vriend, ik aanbid de schepper alleen, en hij is het die vergeven kan, De schepper is het die mijnlot bepaald waar ik eindigen zal.
Als ik te licht bevonden wordt zal Hij mij sturen naar een plaats waar ik niet wezen wil. Ik houd mij vast aan het eeste Gebod, aanbid alleen Hem, de schepper en plaast niemand naast Hem.

Jij zegt Jezus is God

Ik zeg: Mat 4:10

Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’

Snap je Aad?

Wens je al het goeds Aad en het paradijs

Dave Abdellah.

Aad  27. Geplaatst op 20 april 2006 om 14:49 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Er is maar een weg naar god en dat is via jezus en andersom.....

Dave  28. Geplaatst op 20 april 2006 om 15:01 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 20 april 2006 om 14:49 schreef Aad het volgende:
Er is maar een weg naar god en dat is via jezus en andersom.....

Salam

Hoi Aad,

Moet ik jezus aanbidden om in de hemel te komen?
Wat moet ik doen, moet ik buigen voor Jezus, kom ik zo in de hemel?

Dave Abdellah

Aad  29. Geplaatst op 21 april 2006 om 21:44 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Inderdaad als jezus voor je zou staan, zou je mogen buigen.....

Dave  30. Geplaatst op 21 april 2006 om 22:04 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 21 april 2006 om 21:44 schreef Aad het volgende:
Inderdaad als jezus voor je zou staan, zou je mogen buigen.....

Ik zeg: Mat 4:10

Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’

Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X